Thank you so much! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Helma Maandonks - WaarBenJij.nu Thank you so much! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Helma Maandonks - WaarBenJij.nu

Thank you so much!

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

28 Maart 2015 | Oeganda, Jinja

ZATERDAG 28 MAART
Onze laatste dag hier bij Home Sweet Home.
We hebben geen afspraken meer en tijdens het ontbijt zie ik 2 kleine oogjes door het raam gluren.
Maria, ze weet dat het niet mag, maar kan het niet laten.
Ik laat het maar zo en heb geen zin om haar weg te sturen op mijn laatste dag.
Dan staat David aan de deur en vraagt of ik zijn Supermanpak iets enger kan maken.
Hij legt uit hoe hij het hebben wil en dan maak ik voor de laatste keer gebruik van de mooie sewing room van Home Sweet Home.
Opio en Mercy komen er ook gezellig bijzitten en voelt het weer als vertrouwd.
Deze dag rommelen we wat aan met koffers inpakken, spulletjes opruimen.
Dan gaan we deze middag op de boda naar Jinja waar we winkelen, wat eten en op de boda ook weer terug gaan.
Het is vreemd, alles voor het laatst. Zo ook dit l a a t s t e verslag van mijn reis naar Oeganda, naar Home sweet home.
Mijn gevoel zegt, het is goed, 3 maanden zijn voorbij.
Maar zoals ik al eerder schreef, ik zal er een mooie herinnering aan over houden.
Ik wil in dit laatste verslag IEDEREEN die op wat voor manier dan ook een bijdrage heeft geleverd aan het mogelijk maken van mijn reis Hartelijk bedanken.
Super super wat iedereen voor me gedaan heeft.
Lieve mensen, ik ga nu nog een weekje vakantie vieren, de toerist uithangen en stop met deze verslagen. Mijn tijd bij Home Sweet Home zit erop. Deze tijd zal altijd een mooie herinnering voor me blijven. Lieve lieve mensen groetjes en tot hores of ziens!!!!

xxHelma

  • 28 Maart 2015 - 20:45

    Godelieve:

    Hallo Helma,

    We hebben je verhalen met heel veel plezier gelezen en weten wel zeker dat deze periode van vrijwilligerswerk voor jou ontwikkeling van positieve invloed zal zijn.
    De laatste loodjes nu dus.
    Afscheid zal pijn doen, maar als je alles en iedereen in je hart sluit, neem je de kinderen toch een beetje mee naar huis.
    Je weet nooit zeker wat de toekomst hen brengen zal, maar jou vergeten ze NOOIT!!!!
    En geniet nu maar echt van deze week vakantie met Peer!
    Een goede reis terug met zoveel meer ''bagage" als op de heenreis.
    Een "koffer" vol levenservaring en mooie herinneringen...

    Lieve groetjes,

    Ad en Godelieve

  • 29 Maart 2015 - 13:23

    Bernardien:

    Lieve Helma,

    Geniet van je welverdiende vakantie. Je zult de wereld daar nooit meer als een echte toerist zien, Je weet dat achter elk persoontje of ding een heel heel verhaal schuilt dat o zo veel verschilt van alles om ons heen in Nederland.
    En of alles blijft gaan zoals jullie bedacht en hen geleerd hebben zal de tijd leren....Iets blijft er altijd van jullie bij deze mensjes hangen en zullen zij in hun leven niet vergeten. De invloeden van buitenaf maakt het misschien niet altijd mogelijk, maar jullie hebben hen een heerlijke mooie tijd met jullie gegeven.
    Ik durf er een wedje op te doen dat zij nog niemand hebben gehad die zo handig is met naald en draad en de naaimachine. En de mooie foto's die je hebt achter gelaten.........

    Helma je bent een bijzonder mens dat je dit allemaal voor hen hebt gedaan. Heerlijk dat je ervan hebt genoten en ook dat je de nodige lesjes voor jezelf hebt geleerd.

    Helma ook jij heel hartelijk bedankt dat wij hebben mogen meeleven in jouw tijdelijke nieuwe wereld.
    Het zal wel wennen zijn zonder jouw levendige verhalen....

    Nu ben ik ook wel weer heel benieuwd naar Peer zijn ervaring achterop de boda!!

    Geniet samen nog even van jullie wereld,

    groetjes Bernardien


  • 29 Maart 2015 - 23:32

    Marijke:

    Hoi Helma,

    Jeetje, de tijd is voorbij gevlogen. Geniet van jouw vakantie en tot binnenkort.

    Groetjes Marijke

  • 30 Maart 2015 - 12:30

    Sonja De Waard:

    bedankt voor alle mooie verslagen en geniet van de vakantie. XXX Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helma

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 25154

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 04 April 2015

Uganda

Landen bezocht: