quadbike safari - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Helma Maandonks - WaarBenJij.nu quadbike safari - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Helma Maandonks - WaarBenJij.nu

quadbike safari

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

28 Februari 2015 | Oeganda, Jinja

ZATERDAG 28 FEBRUARI
Vannacht niet zo goed geslapen door muziek, trommelgeroffel en herrie op de straat.
Daarom ben ik pas om 8.00uur wakker en sta ik na achten in de startblokken om te gaan sporten. Vandaag een kort programma van 35 minuten.
Na het ontbijt gaan Michelle en ik mijn slaapkamerdeur maken. Deze zit nog maar met twee schroefjes vast en valt er bijna uit. Er staat al dagen een kruk tegenaan maar dat is natuurlijk niet de oplossing. Maar helaas hebben we alleen een steenboor en krijgen we de deur niet gerepareerd. Dus ga ik toch Zenon vragen om de goede attributen. Hij loopt mee en fikst het karwei. Thanks!
Dan horen we muziek en gejoel op straat. Ik ren naar de poort om zeker niks te missen. Ik zie een gezellige optocht van mensen met instrumenten. Dit blijkt een gewoonte te zijn als er nieuwe mensen in dit district komen wonen. Tenminste zo heb ik het begrepen.
Na de lunch gaan Michelle en ik op pad met de boda naar Bujagali waar we een quadbike rit willen gaan maken. Dit foldertje hebben we vorige week mee genomen uit een restaurantje.
Als we aankomen krijgen we een helm op en overal aan. Daarna uitleg van de regels. Veel versta ik niet maar gelukkig ook een deeltje wel zodat ik weet wat ik wel en niet mag doen en verwachten.
Als we op willen stappen adviseren ze aan mij dat ik een automaatje moet nemen en Michelle een schakel. Omdat Michelle zwaarder is dan ik en ik maar een “dun vrouwke” ben. Ik al meteen helemaal beledigd omdat ik denk dat ik op een kinder quadbike moet gaan rijden en Mihelle een stoere grote mag besturen. Maar dit is een misverstand. De Schakelbikes zijn iets zwaarder dan de automaatjes en geschikter voor “een maatje meer” Toch kiest Michelle ook een automaat en dan kunnen we vertrekken.
We beginnen met uitleg van rem, gas, vooruit en achteruit, waarna we een proefrondje mogen rijden op een circuit. We moeten erg lachen als we langs plastic olifanten , tijgers en leeuwen rijden. Maar na twee rondjes circuit mogen we Henri, our instructor, achterna rijden “on route”. We rijden door dorpjes, langs velden en door bossen. Als ik eenmaal gewend ben voelt het alsof ik op een "veredelde" golfkar rij en duw ik het gas wat verder in. Het is echt heel erg leuk en ik geniet volop. Het uurtje vliegt voorbij en voor we er erg in hebben zijn we weer terug op start bestemming.
We hebben ontzettende dorst gekregen van al dat stof happen en bestellen een heerlijk, koud Neil biertje. En na het eerste volgt ook het tweede. We zijn buiten gaan zitten in de zon en vinden alle twee dat we maar een goed leven hebben hier ik Afrika!
Michelle wil graag uit eten bij de chinees, een tip van Suzan, en natuurlijk (ha ha)pas ik me aan.
Na heen en weer geoverleg met de boda drivers hebben we iemand gevonden die ons voor een schappelijk prijsje wil brengen. Hij geeft ons, ook alweer, zijn nummer zodat we kunnen bellen als we weer naar huis willen.
We hebben heeeeeerlijk gegeten en bestelen ook hier maar weer een lekker flesje Neil.
Dan wordt het toch tijd om weer terug te gaan en ook vandaag worden we weer netjes voor de deur afgezet.
Na een welverdiende douche, we zitten vo stof en zand, ploffen we buiten op ons bankje bij het vuur.
Als onze watchman komt aangelopen geven we hem een kadootje voor zijn dochtertje. Een hele mooie pop.
Hij is er erg blij mee en bedankt ons wel twee keer en geeft ons 2x een hand.
Deze avond appen Michelle en ik onze "stoere foto" richting Nederland.
Weer een dag voorbij.

  • 28 Februari 2015 - 23:24

    Bernardien:

    Hee Helma,

    Ik ben weer bij met lezen. Even een inhaalslag gedaan en dan lees je lekker jouw verhalen als een spannend boek op de e-reader. Heerlijk!
    Vanochtend op de sportschool nog aan je gedacht. Je sportcollega's stonden klaar voor de outdoor training, volgens mij nieuw op de zaterdagochtend. Het zag er weer sportief uit en het was heerlijk weer. Je kunt straks je hartje weer ophalen in een iets betere sporttemperatuur dan je nu hebt.
    Wat een ervaringen zeg..........en ja elk wereldje heeft zo zijn eigen leven. Proberen bij te stellen en soms beetje bij beetje komt er soms een kleine verbetering, maar veranderen...........nee dat zal het helaas niet worden. Heel jammer want alles kan met een heel klein beetje een leven zoveel prettiger maken.
    Wij zitten naar een film te kijken in Afrika de strijd tussen de rebellen en de regering en natuurlijk veel corruptie, heftig. Maar ook hele mooie scenes op markten en in de natuur. Het is een mooi continent, maar o zo anders dan hier.
    Blijf genieten van de mooie dingen die jullie doen en de prachtige blije gezichtjes die je daarvoor terugkrijgt.
    En....als je zo aan het spitten bent mag je de fitness echt wel een keertje overslaan....!!
    Heb je je bril al teruggevonden??
    Ben ook heel benieuwd naar de nieuwe jurken. De vorige zijn prachtig!
    Heel veel groeten,
    Bernardien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helma

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 25219

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 04 April 2015

Uganda

Landen bezocht: