I feel a little better - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Helma Maandonks - WaarBenJij.nu I feel a little better - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Helma Maandonks - WaarBenJij.nu

I feel a little better

Door: Helma

Blijf op de hoogte en volg Helma

25 Maart 2015 | Oeganda, Jinja

DINSDAG 24 MAART
Als ik wakker wordt is de pijn in mijn buik weg en voel ik me ook niet meer zo misselijk.
Ik neem een frisse douche en hoop dat ik weer “de oude” ben want Michelle en ik willen gaan winkelen. Deze keer echt alleen voor onszelf.
maar helaas, na het ontbijt van toast en banaan begint het toch weer te rommelen en voel ik me erg moe. Balen. Balen, balen. Maar het is niet anders.
Eigenlijk wil ik toch gaan shoppen, Michelle is zo duidelijk dat het beter niet kunnen doen, dat ik me overgeef aan haar advies.
Ik was mijn wasje en voel gewoon dat ik me kalm moet houden vandaag. Geen shopping, geen terrasje maar rust.
Dan komt onze matrassenman aangereden met alle hoezen voor de matrassen. Deze hoezen zijn tegen incontinentie en goed afwasbaar. We hebben ze ook voor de kussens van de 3 banken bij home sweet home (woongedeelte van de kinderen) laten maken. Daar liggen nu schuimrubber kussens op met daarover verschillende lappen stof die er steeds half af liggen zodat je tegen het schuimrubber aan kijkt. Het zal straks erg mooi worden met de nieuwe tegelvloer en het geschilderde muurtje. Als ik langer gebleven zou zijn (en nog geld over had, ha ha) had ik graag alle muren fris geschilderd en mooie gordijnen opgehangen. Maar, eerlijk is eerlijk, als ik bekijk wat we met ons geld allemaal gerealiseerd hebben, ben ik dik tevreden. Een varkensstal gebouwd, de Day care helemaal geschilderd, nieuwe gordijnen genaaid, incontinentiehoezen over de matrassen, kleding gemaakt en een leuk mobiel voor boven een bed gemaakt, de tegelvloer een beetje mee gesponsord en daarbij de aunties geholpen met the kids en clown gespeeld. (nogmaals iedereen bedankt voor jullie bijdrage op wat voor manier dan ook!!!)
Na een kopje bouillon tijdens de lunch ga ik op bed liggen en slaap een hele tijd. Tja zal ik het toch wel nodig hebben. Maar daarna voel ik me weer wat beter en krijg ik ook weer wat meer praatjes.
Het regenseizoen is begonnen en we beginnen het echt te merken. Al drie nachten lang klettert de regen met bakken uit de hemel. Gelukkig is het overdag vaak droog en zonnig. Hopelijk blijft dit zo als “onze mannen” hier zijn. Maar deze avond dreigt het te gaan regenen en besluit ik om geen vuurtje te maken maar om binnen aan mijn verslagen te werken en op tijd naar bed te gaan.

  • 25 Maart 2015 - 22:02

    José:

    Hard gewerkt Helma de afgelopen maanden. Geniet nu van je vakantie met Peer!

  • 29 Maart 2015 - 14:08

    Isabelle:

    Gelukkig dat je weer zo gauw opgeknapt bent.
    Wat hebben jullie geweldig veel ondernomen.Fantastisch goed werk, meiden!
    Helma, ga nog fijn genieten van je laatste daagjes en geniet samen met Peer van je welverdiende vakantie.
    Ben benieuwd om straks je verhalen life te aanhoren, doorspekt met prachtige foto's!

    Liefs Isabelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Helma

Actief sinds 28 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 25151

Voorgaande reizen:

05 Januari 2015 - 04 April 2015

Uganda

Landen bezocht: